mavi ışık kazanı

'Kırıcı üslup' diye bir şey var arkadaş ben bunu kimseye anlatamadım. Var lan öyle bir şey. Bak anlatıyorum: Şimdi X diye biri var. Hiç sevmiyorsun. Kendini beğenmiş, olmicak yerde gülen, olmicak yerde surat asan, her an ne yapacağı belli olmayan, gıcık olduğun biri.
Bir şey oluyor, seni çok sevindirecek bir şey. Bu mutlu haberi gelip sana X söylüyor. Duraksıyorsun. 'Ulan bunu bizimkilerden biri söylese şimdiye mutluluktan uçmuştum ama X ' e ne denir ki?' diye düşünüyorsun. 'Böyle durmak olmaz. Şimdi hafifçe gülümsesem bu kez moron rolünü ben üstlenmiş olurum. Mutluluk göstergesi olarak sarılsam: yok daha neler X ' e mi?!' diye sürer gider. Gece başını yastığa koyduğunda aklına takılır. 'Mal mal baktım....Ne deseydim ki?....Mimik oynatamadım ya...' O esnada X ise sana haberi vermiş olmanın rahatlığıyla mışıl mışıl uyumaktadır, o üzerine düşeni yaptı.
Bir şey oluyor, seni üzecek bir şey. Bu haberi gelip sana X söylüyor. Duraksıyorsun. 'Ulan yıkıldım nerdeyse ağlıycam ama X ' in önünde olmaz! Tut kendini! Şimdi 'aaa öyle mi tüh' desem... Yok ya o kadar tepkisiz olmadığımı bilir. Umursamıyormuşum gibi yapsam? İyi de böyle bir şeyi umursamamak beni gerizekalı durumuna düşürür. Ya ne vardı şunu bizimkilerden biri söyleseydi de içli bir of çekebilseydim!'
Gece başını yastığa koyduğunda aklına takılır: Rezil oldum. Şimdi beni ağlıyor zannediyordur o salak. Bilmiyor ki ben o meseleyi kafamda hallettim. Artık üzülmüyorum ama haberi bile yok. İyice gözünde küçültmüştür artık beni. İstediği zaman kırabileceğini düşünüyordur artık beni. Ne düşünürse düşünsün, umrumda bile değil!' der ve bir hışımla yorganı başından aşırıp yatarsın.
İşte X eşittir kırıcı üslup. Aslında her şey nettir: sevineceğin şeyler, üzüeceğin şeyler, arkadaşlarının seni teselli edeceği şeyler, arkadaşlarının seninle senin adına sevineceği şeyler... Ama X her şeyi bozar, her şeyi.
FAZİLET AYDIN
17/05/2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder